Elke dag zijn Heilige, of niet?
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 06:55
English to Dutch
+ ...
Jun 8, 2009

Hallo allemaal,

Ik ben voor een klant op zoek naar een lijst van alle heiligen voor het hele jaar. Jozef (die van mij dus) is 19 maart als ik me niet vergis, maar daar houdt mijn kennis op. Kan iemand mij helpen, liefst met een lijst van in Vlaanderen gebruikte namen van heiligen?

Bij voorbaat dank!


 
Ingeborg Aalders
Ingeborg Aalders
Netherlands
Local time: 06:55
French to Dutch
+ ...
Google op 'naamdagen heiligen'.... Jun 8, 2009

en de resultaten vliegen je om de oren.

Hier is er één:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heiligenkalender

Succes!
Ingeborg (25 mei, geloof ik).


 
Youp Kila
Youp Kila  Identity Verified
Belgium
Local time: 06:55
English to Dutch
+ ...
en deze voor Vlaanderen Jun 8, 2009

http://www.heiligen.net/jul/frm0607a.htm

denk er aan, er is een verschil tussen Vlaanderen en Nederland.


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 06:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Elke dag minstens één heilige, zie ik... Jun 8, 2009

Ingeborg Gonizzi wrote:

en de resultaten vliegen je om de oren.

Hier is er één:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heiligenkalender

Succes!
Ingeborg (25 mei, geloof ik).


Dank je, Ingeborg. Mijn klant zit in Frankrijk en het gaat om een kalender voor Vlaanderen, dus ik denk dat ik de tip van Youp ga gebruiken.


 
Susanne Bittner
Susanne Bittner  Identity Verified
Local time: 06:55
English to German
+ ...
Merkeldag Jun 8, 2009

Bedankt, ik lag krom toen ik erachter kwam dat het woord ,merkeldag' echt bestaat! Susanne (vertaalster Duits)

 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 06:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Ha die Youp! Jun 8, 2009

Youp Kila wrote:

http://www.heiligen.net/jul/frm0607a.htm

denk er aan, er is een verschil tussen Vlaanderen en Nederland.


Ik dacht dat je met pensioen was? Ik moet inderdaad de 'Vlaamse heiligen' hebben. Bedankt voor je tip!


 
Youp Kila
Youp Kila  Identity Verified
Belgium
Local time: 06:55
English to Dutch
+ ...
pensioen? Jun 8, 2009

'k Ben ongelooflijk met pensioen. Ik kom er nu eindelijk toe om a) mijn werkplek op te ruimen, b) alle documentatie te schiften c.q. in de vuilnisbak te gooien (lees oud papier), c) eindelijk eens de boekhouding van de jaren '70, '80 en '90 te liquideren (me nooit gerealiseerd hoeveel plaats die begon in te nemen) en als dat achter de rug is ga ik eindelijk eens werk maken van het op orde brengen van alle woordenlijsten en -vertalingen die in in de loop der tijden op de computer heb verzameld al... See more
'k Ben ongelooflijk met pensioen. Ik kom er nu eindelijk toe om a) mijn werkplek op te ruimen, b) alle documentatie te schiften c.q. in de vuilnisbak te gooien (lees oud papier), c) eindelijk eens de boekhouding van de jaren '70, '80 en '90 te liquideren (me nooit gerealiseerd hoeveel plaats die begon in te nemen) en als dat achter de rug is ga ik eindelijk eens werk maken van het op orde brengen van alle woordenlijsten en -vertalingen die in in de loop der tijden op de computer heb verzameld als daar zijn een aardewerklijst, een lijst Duits-Italiaans juridisch, enfin dat soort klussen. Tussendoor heb ik nog een 1000 pagina's Indonesisch kookboek te herzien voor mijzelf (de vrucht van jarenlang opslaan en bijwerken) en af en toe wat werk voor leuke (!) klanten die nog steeds willend dat ik voor ze werk. Voorts staat op het programma een reis door de Balkan en voor volgend jaar een heel lange trip door de Indonesische archipel. Kortom, het leven is zwaar voor een pensioentrekker....Collapse


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 06:55
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Of een Heilige voor alle dagen Jun 17, 2009

Ken er maar Eentje en Die geldt voor alle dagen (de enige manier om de verschillen tussen Nederland en België kwijt te raken), zelfs voor de eeuwigheid:

Jezus

30-45 seconden naar die vier puntjes kijken en vervolgens naar een effen vlak kijken, dan verschijnt er een Heilige Die over het water kon lopen:

zwemmen


Veel makkelijker, allemaal.


Heb die visuele effecten bij de Duitsers gevonden (eingelijk gejat, maar dat mag niet van de Hoofdrolspeler in mijn verhaal):
http://www.proz.com/forum/german/137825-wozu_unser_hirn_in_der_lage_ist.html

(Betekent niet dat ik de Duitse oplosssing om Europese verschillen op te heffen, zo'n goede vond!)

www.avca.at/index.php?download=236.pps

[Bijgewerkt op 2009-06-17 15:57 GMT]


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Elke dag zijn Heilige, of niet?






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »