Facturas de serviços - IVA
Thread poster: Claudia Figueiredo
Claudia Figueiredo
Claudia Figueiredo  Identity Verified
Portugal
Local time: 12:37
English to Portuguese
+ ...
Jan 24, 2011

Olá a tod@s,

Gostaria de perguntar a vossa opinião sobre o seguinte.
Comprei recentemente casa nova onde irei habitar com o meu namorado. Não sendo casados, terei de pôr as contas (EDP, ZON....) em meu nome de forma a poder descontar o IVA, ou será que não haverá problema de alguma ficar em nome dele (já que ambos somos proprietários de 50% da casa).

Obrigada!
Claudia


 
Ivana de Sousa Santos
Ivana de Sousa Santos  Identity Verified
Portugal
Local time: 12:37
French to Portuguese
+ ...
Convém estar no seu nome Jan 24, 2011

Pelo menos eu tenho isso tudo em meu nome, uma vez que sou eu que exerço a actividade cá dentro.

 
Claudia Figueiredo
Claudia Figueiredo  Identity Verified
Portugal
Local time: 12:37
English to Portuguese
+ ...
TOPIC STARTER
Obrigada Ivana Jan 24, 2011

Eu também penso que sim, mas gostaria de ter a certeza porque o meu namorado tem direito a desconto na EDP, mas vamos tentar pôr a carta em meu nome

Obrigada!


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

Facturas de serviços - IVA






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »