Pages in topic:   < [1 2 3 4] >
Powwow: Rosendal - Norway

This discussion belongs to Powwows » "Powwow: Rosendal - Norway".
You can see the powwows page and participate in this discussion from there.

Per Bergvall
Per Bergvall  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
Member (2002)
English to Norwegian
+ ...

MODERATOR
Bindende and bindende, mrs. Bloom... Feb 26, 2006

Hei alle sammen -
jeg vil bare få bekrefte min allerede bekreftede påmelding, men før du skremmer vettet av folk vil jeg som gammel reiselivsmann få nevne at også i Rosendal gjelder vanlige bestillings- og avbestillingsregler. For byhoteller betyr dette ingen forhåndsbetaling, fri avbestilling frem til dagen før ankomst - for internasjonale hotellkjeder sågar fri avbestilling frem til klokka 1800 ankomstdagen. For pensjonsopphold kan det stille seg annerledes, men det har vi jo be
... See more
Hei alle sammen -
jeg vil bare få bekrefte min allerede bekreftede påmelding, men før du skremmer vettet av folk vil jeg som gammel reiselivsmann få nevne at også i Rosendal gjelder vanlige bestillings- og avbestillingsregler. For byhoteller betyr dette ingen forhåndsbetaling, fri avbestilling frem til dagen før ankomst - for internasjonale hotellkjeder sågar fri avbestilling frem til klokka 1800 ankomstdagen. For pensjonsopphold kan det stille seg annerledes, men det har vi jo behendig unngått i dette tilfellet.
Nå har ikke jeg tenkt å avbestille verken 0, 1 eller mange dager før - dertil setter jeg for stor pris på samværet med likesinnede. Likevel vil jeg nevne at også dere som ikke er helt sikre på om det vil fungere på dagen kan trygt melde dere på. Skulle det dukke opp fartsdumper underveis, er kostnadsfri avbestilling uten tvil mulig - bare ikke utebli uten å melde fra. Og Roald - ikke gjør noen avtale med hotellet der du blir ansvarlig for en gruppebestilling. Gjør det klokkeklart for hotellet at så snart du har levert en navneliste til hotellet, går bestillingen over fra din gruppebestilling til et antall individuelle bestillinger som hver enkelt står ansvarlig for.
For mitt vedkommende vil det være 2 personer i dobbeltrom, dyrt, ankomst fredagen. Jeg ser ikke helt av oversikten din hva dette vil koste (skulle tro det var det dyreste alternativet, men der troner deltaker + fredag i dyrt enkeltrom), men det spiller egentlig ingen rolle.
Ellers er jeg svært enig med spørsmålet om enkeltpersonforetak, og kunne tenke meg å gå enda skarpere til verks: Hvilke skattemessige fordeler kan man oppnå; hvilke ekstra rettigheter har man ved kortvarig/varig sykdom, og hva koster det. Hva kan man rent praktisk utgiftsføre i et AS som man ikke kan belaste et e-personforetak med - og hva betyr dette for eksempelvis bilhold (personbil / varebil / campingbil).
Collapse


 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
Jeg ønsker da ikke å skremme... Feb 26, 2006

Jeg beklager hvis jeg har uttrykt meg klønete - det er da så absolutt ikke min mening å skremme noen! Dere får skrive det på kontoen for uerfaren ammatør i reiselivsbransjen!

Nei, jeg kommer ikke til å inngå noen avtale om at jeg skal betale hvis noen uteblir, og jeg vil så absolutt foretrekke at hotellet sender regning til hver enkelt, eller at man gjør opp som vanlig på avreisedagen.

Grunnen til at jeg nevnte det med økonomisk ansvar, er at jeg fikk følge
... See more
Jeg beklager hvis jeg har uttrykt meg klønete - det er da så absolutt ikke min mening å skremme noen! Dere får skrive det på kontoen for uerfaren ammatør i reiselivsbransjen!

Nei, jeg kommer ikke til å inngå noen avtale om at jeg skal betale hvis noen uteblir, og jeg vil så absolutt foretrekke at hotellet sender regning til hver enkelt, eller at man gjør opp som vanlig på avreisedagen.

Grunnen til at jeg nevnte det med økonomisk ansvar, er at jeg fikk følgende betingelser fra hotellet: "Avbestillingsfrist for HELE bestillingen er 10 uker før ankomst, 10.03.06.
Senere avbestilling av HELE bestillingen vil medføre et gebyr på rompris x antall x døgn". Javel, så har jeg misforstått jeg, da...

Skal gjøre det klart for dem på mandag.

Dere vil ellers snart få tilsendt spørreskjema om de tre foredragsområdene. Dette er bare for at foredragsholderne skal få forberedt seg på hvem dere er, og tilpasse praten etter det. I den grad dere måtte syns det blir for nærgående spørsmål, er det bare å la være å svare på dem. Svarene blir ellers behandlet helt konfidensielt, utover det som er nødvendig for arrangementet. Jeg kjenner alle tre 'guruene' personlig, og kan gå god for at ikke noen av opplysningene kommer i feil hender.

Javel, nok om det...

Som sagt jeg er INGEN profesjonell arrangør av konferanser/workshops, så det er godt mulig jeg gjør alle de amatørtabber det er mulig å gjøre... Derfor setter jeg stor pris på ditt innlegg, Per! Takk for hjelpen!

Og jeg som trodde jeg hadde laget så flott prisoversikt! Den ble jo helt 'knust' når jeg prøvde å lime regnearket inn her, selvfølgelig, men jeg trodde at det jeg sendte i e-post var mulig å forstå. Grunnen til at enkeltrom ser dyrest ut, er at prisen på dobbeltrom er per person, så du må nok legge til prisen for gumman også...

Det kan godt hende jeg gjør dette mye mer komplisert enn det egentlig er, men bær over med en ammatør, da!

Bare fortsett å legge inn spørsmål her! Jeg vil redigere dem sammen til en liste for hver foredragsholder, så det skal bli bra!

Nei, nå har jeg surra med det her siden OL-sendingene var slutt i kveld, så nå gir jeg meg!

Tror nok vi skal få til en vellykket samlingm selv om jeg er uerfaren.

Vennlig natthilsen

Roald
Collapse


 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
Bekrefter påmelding Feb 26, 2006

Hei igjen -

Bekefter påmeldingen. Ønsker enkeltrom, dyrt, fra fredag til søndag. Hvis jeg har fortsått det rett, er prisen for dette alternativet NOK 2700.

Fint at du klargjorde spørsmålet om enkeltmannsforetak >> AS, Per.


 
Pieter_H
Pieter_H  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
Norwegian to Dutch
+ ...
Nødvendig å bekrefte deltagelse? Feb 27, 2006

Om det er nødvendig, vil jeg bare si fra at jeg er med, men overnatter nok i min egen seng. regner jeg med og spanderer en drosje .

 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
Økonomisk ansvar og programdetaljer. Feb 27, 2006

Har tatt en runde med hotellet i dag, og de bekrefter at jeg var på feil jorde...

Her er hotellets svar:

"Eg hadde merka meg det du skreiv og ber derfor om at du gjev melding til dei påmeldte at dei vert belasta som nevnt i bekreftinga. Det er vel greitt at dei veit om at dei vert belasta for det som er bestilt 48 timar før ankomst, slik at dei sørgjer for å avbestilla i tide om noko skulle koma i ve
... See more
Har tatt en runde med hotellet i dag, og de bekrefter at jeg var på feil jorde...

Her er hotellets svar:

"Eg hadde merka meg det du skreiv og ber derfor om at du gjev melding til dei påmeldte at dei vert belasta som nevnt i bekreftinga. Det er vel greitt at dei veit om at dei vert belasta for det som er bestilt 48 timar før ankomst, slik at dei sørgjer for å avbestilla i tide om noko skulle koma i vegen.

Det er greitt om nokon vil koma dagen før. Det reserverer vi når vi får navneliste og veit kven det gjeld.

Elles er det registrert og i orden at deltakarane betalar overnattinga kvar for seg."

Puhh, så var det på plass...

Ellers legger jeg her inn hva jeg skrev til en av foredragsholderne, bare for info:

"Det praktiske opplegget har eg tenkt å ha slik:

Kl 12 - 12:20: det første foredraget.

12:20 - 13: Diskusjon i plenum (om lag 10 deltakarar) om foredragsemnet

Kl 13 - 13:20: det andre foredraget.

13:20 - 14: Diskusjon i plenum (om lag 10 deltakarar) om foredragsemnet

Kl 14 - 14:20: det tredje foredraget.

14:20 - 15: Diskusjon i plenum (om lag 10 deltakarar) om foredragsemnet

15- 18: Diskusjon i plenum (om lag 10 deltakarar) om andre emne som ikkje vart tekne opp i foredraga.

Røykjepausar vert lagde inn ad libitum!


Fint om du kunne vera med på plenumsdiskusjonen og!"

Roald
Collapse


 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
Etteranmeldte. Mar 5, 2006

Flott at du har lyst å komme, John!

Jeg kan ikke love noe her og nå, men jeg skal legge inn en innstendig bønn til hotellet og få dem til å se om det finnes en krok til deg også...

Send meg en melding med din adresse, er du grei, så får du ev. bekreftelse privat.

Roald


 
Camilla Larsen
Camilla Larsen
Norway
Local time: 12:40
Referat? Mar 8, 2006

Hei!
Bare et lite forslag fra en som dessverre ikke kan ta turen denne gangen. Det hadde vært kjempeflott om noen kunne skrive referat fra foredragene/diskusjonene. Regner med at en del av dere tar notater likevel? På den måten kan også vi som ikke kan komme, lære noe nytt.

Ønsker dere ei fin helg på Rosendal!

Camilla


 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
Jeg kan skrive referat Mar 8, 2006

Jeg kan påta meg jobben med å skrive referat. No problem.

 
Per Bergvall
Per Bergvall  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
Member (2002)
English to Norwegian
+ ...

MODERATOR
Jeg må bare si... Mar 19, 2006

...at jeg er skuffet over den lunkne påmeldingen. Er det noen som med hånden på hjertet kan si at de har sett nok av Norge? Og især denne fantastiske delen av Norge, midt i fruktblomstringen? Nå synes jeg at alle de påmeldte skal ta et krafttak, og skaffe en deltaker til. Det blir nyttig, det er 100% fradragsberettiget, det blir moro, og sjansen er at det blir et minne for livet. Hva f... nøler I efter?

 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
Lunken and lunken, Mrs. Bloom ;) Mar 20, 2006

Joda, skulle gjerne sett flere, jeg, men folk har det vel travelt også, må vite...

Nå regner jeg med at det enda ikke er for sent å få 'true' inn noen flere på hotellet, så bare kom igjen!

Og dere, ikke glem det med ev. vegetarkost og sånt til middagen...


 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
'Lat' organisator... Apr 9, 2006

Beklager, Eli, Aase Kristin og Tone! Jeg har vært helt 'nedsnødd' i arbeid de siste ukene, så jeg har ikke fått tenkt mer på dette enn et stikk av dårlig samvittighet for hver melding som har tikket inn her...

Ellers kan jeg berolige alle med at det fremdeles er plass på hotellet - jeg var personlig innom der på mandag og 'beslagla' 5 rom ekstra, så dette går bra.

Kan dere tre være så grei å send meg en melding til toskedal{at}online.no, så får jeg sendt
... See more
Beklager, Eli, Aase Kristin og Tone! Jeg har vært helt 'nedsnødd' i arbeid de siste ukene, så jeg har ikke fått tenkt mer på dette enn et stikk av dårlig samvittighet for hver melding som har tikket inn her...

Ellers kan jeg berolige alle med at det fremdeles er plass på hotellet - jeg var personlig innom der på mandag og 'beslagla' 5 rom ekstra, så dette går bra.

Kan dere tre være så grei å send meg en melding til toskedal{at}online.no, så får jeg sendt dere alt materiellet. Jeg får nemlig ikke se adressen deres her, og får heller ikke legge ved noe, så derfor altså ...

Og velkommen spesielt til dere tre, selvfølgelig!

Roald
Collapse


 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
Velkommen, Vedis Apr 14, 2006

Hei, Vedis!

Du er hjertelig velkommen, og det er godt med plass til deg!

Samlingen blir altså helgen 20. mai, vi begynner fredag 19. kl 19 med en liten festlig sammenkomst hjemme hos meg - helt uformelt, med øl, vin og prat - ev. alkoholfritt om det passer deg best. Her du behov for skyss fra buss/ferge/hotell, ringer du bare 53484524, så kommer jeg og henter deg.

Lørdagen stiller vi til lunsj kl 11 på Rosendal Fjordhotell, og så forsetter det med fag
... See more
Hei, Vedis!

Du er hjertelig velkommen, og det er godt med plass til deg!

Samlingen blir altså helgen 20. mai, vi begynner fredag 19. kl 19 med en liten festlig sammenkomst hjemme hos meg - helt uformelt, med øl, vin og prat - ev. alkoholfritt om det passer deg best. Her du behov for skyss fra buss/ferge/hotell, ringer du bare 53484524, så kommer jeg og henter deg.

Lørdagen stiller vi til lunsj kl 11 på Rosendal Fjordhotell, og så forsetter det med faglig samarbeide til kl 18 (se program i info-pakken). Senere blir det middag kl 20, og sosialt samvær på hotellet etterpå.

Du finner alt sammen i programmet, som sagt. Vær grei å sende meg en privat e-post (får ikke legge ved filer her, og heller ikke se adressen din...), så får du vedlagt info-pakken som også inneholder noen spørreskjema som jeg gjerne vil ha utfylt og gi til foredragsholderne - du svarer bare på det du har lyst å oppgi.

Hvis du da rimelig snart kunne fortelle meg når du kommer, og hvilket prisalternativ du foretrekker, skal jeg reservere rom til deg på hotellet. Vær obs på at de billigste rommene har en noe lavere standard, og har ikke bredbåndsforbindelse innlagt, dersom det er viktig for deg.

"Da har jeg fortalt, det meste som er galt..."

Som sagt, velkommen skal du være, og så hører jeg fra deg.

Vennlig hilsen

Roald
Collapse


 
Per Bergvall
Per Bergvall  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
Member (2002)
English to Norwegian
+ ...

MODERATOR
Rundskriv fra Proz Apr 22, 2006

Heisan -
i dagens April News fra Proz.com står upcoming powwows i Rosendal oppført på 26. mai. Bare så det ikke finnes snev av grunn til usikkerhet, sier vi alle i kor: 20. mai!!


 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
English to Norwegian
+ ...
Hva med tidsskjemaet? Apr 23, 2006

Hei!

Som dere ser, så fant jeg endelig ut hvordan jeg kunne endre dato og emne for samlingen - takk for hintet, Per Morten!

Ellers kom min kone med en betimelig kommentar forleden: Hvorfor skal dere begynne så sent som kl 11?
Jeg svarte som sant var, at det var opprinnelig for at folk ikke skulle måtte reise hjemmefra kl 3 om natten for å nå første 'timen'. Men når jeg nå ser hvor mange som kommer på fredag, kunne det kanskje ha vært en ide å begynne kl
... See more
Hei!

Som dere ser, så fant jeg endelig ut hvordan jeg kunne endre dato og emne for samlingen - takk for hintet, Per Morten!

Ellers kom min kone med en betimelig kommentar forleden: Hvorfor skal dere begynne så sent som kl 11?
Jeg svarte som sant var, at det var opprinnelig for at folk ikke skulle måtte reise hjemmefra kl 3 om natten for å nå første 'timen'. Men når jeg nå ser hvor mange som kommer på fredag, kunne det kanskje ha vært en ide å begynne kl 09, lunsj 1230 og avslutning kl 16? Dette er bare høyttenkning, altså, og jeg kommer ikke til å endre på det uten at vi er enig, så godt som alle sammen. Slik programmet er nå, blir det lenge fra lunsj til middag, selv om jeg har bestilt kaker til kaffen kl 15...

V.g. tenk over det, og send meg gjerne en e-post med din mening.
Collapse


 
Per Bergvall
Per Bergvall  Identity Verified
Norway
Local time: 12:40
Member (2002)
English to Norwegian
+ ...

MODERATOR
Mondeo'n er pensjonert ... Apr 23, 2006

...og erstattet av en Audi A4 Avant, med klima og den samme musikken. 2 seter er ledige, tur-retur Østlandet-Rosendal. Avreise fredag den 19. ca.kl. 1400 - vi henter og bringer ved døren. Gratis! Først til mølla....

 
Pages in topic:   < [1 2 3 4] >


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Lucia Leszinsky[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Powwow: Rosendal - Norway






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »